Fitnessmixxen

Anything is possible!

Saffransgröt med dadlar

Kategori: Recept, Träning/Hälsa


Alla som känner mig vet att jag är svag för saffran & att jag gärna hamstrar en del påsar om jag kan. Så lycka när jag fyndade en påse i skåpet! 
Blev en extra god gröt den morgonen (;

Jag använde quadpro vanilj i gröten för att jag tycker att vaniljen lyfter fram saffranssmaken & för att quadpro är ett protein som innehåller mct-fetter och jag ville få i mig en extra dos. Vill du veta mer så finns massa bra info på Fairing.se ! 

Saffransgröt 
20g havrekli
20g fiber havregryn
20g rågflingor
30g quadpro vanilj
1/2 påse saffran
10g hackade, torkade dadlar
10g valnötter
3dl vatten

Blanda de torra ingredienserna med vattnet och koka till en gröt. Strax innan den är klar så vänder man ner dadlarna och rör om en stund till. Sen i med gröten i en skål och toppa med valnötter. Mmm.... Mums! 
Nästa gång får de bli en lussekattsgröt tror jag allt (; 
Kommentera inlägget här: