Fitnessmixxen

Anything is possible!

Nypongröt.

Kategori: Recept

 
Sprang som sagt imorses, och efter det kände jag att det var passande med en lite större frukost ;) 
Magen kurrade rätt bra och tja, springa tar energi.. #Eattogrow osv... 
Dagen till ära blev det nyponskalsmjöl i gröten. Det blir det visserligen relativt ofta, men denna versionen var ny även för mig. 
 
Dagens gröt:
30g Fairings proteingröt vanil/kanel
20g havrekli
10g nyponskalsmjöl
10g fiberhavregryn
3 dl vatten
 
Koka ihop detta till en gröt. Rör om i gröten ganska ofta för att få bästa resultatet.. 
Sen tar du en skål och täcker botten med valfritt nötsmör (om man vill få upp energin en aning). Jag tog hasselnötssmör & jordnötssmör. Sen på med gröten så smöret hinner bli varmt. Toppade det hela med filmjölk och hallon. Sen så serverades 2 ägg till detta. 
 
Jag blev proppmätt och överskattade ännu en gång min magsäcks storlek... Det var bara trycka ner allt & se glad ut. Sen vänta tills den värsta matkoman släppa så jag kunde köra mitt benpass... Haha, mitt ständiga problem, träna styrka för nära inpå måltider. Går bara inte, då kommer maten upp igen... Dumma struplock ;)
 
Smaken på gröten? Man får en lätt hint av nyponen och jag tycker det blandar sig så bra med vanilj & kanelsmaken som det är på proteingröten. Så en tummen upp för det! 
Kommentera inlägget här: