Fitnessmixxen

Anything is possible!

Motivational monday!

Kategori: Träning/Hälsa

 
Hämtade hem "fröken svår" idag och vi tog oss en morgonpromenad i det fina vädret. Vilket för min del blev dagens andra "cardio", det föregående lite mer svettigt än detta. Så en extra stor portion med Fairings proteingröt blandat med lite havregryn fick hamna i magen. Tja, egentligen extra mat över lag idag då magen inte tycks nöja sig. Intalar mig att detta är vad som krävs. 
 
Badrummet blev äntligen färdigt idag med. Vilket krångel. Kunde dem inte bara gjort det rätt direkt första gången? Eller till och med andra? Nåväl.. Nu får det minsann duga. 
Fyllde på med supergod lunch. Kålpudding Tobbe-style med kycklingfärs & kokosolja. Väldigt smarrigt. Kändes otroligt lyxigt att komma hem igår till en massa färdiglagad mat. Bara sätta sig och äta. Lycka! 
 
Tagit mig en pratstund i solen med min fina mormor idag. Det smärtar att hon blir allt äldre även om det är livets gång. Hon är en fin människa, inget ont där. Med många kloka, visa ord om livet. Kärlek på det. 
 
Sen skulle armar dödas. Eller förhoppningsvis få sig lite tillväxt och styrkeökning. 
Ett helt gäng med hantelcurls stod för passets fokus idag och två ack så fula curls på en för mig högre vikt än vanligt lyckades komma upp. Som sagt, ingen vacker syn men det var ändå lite styrka med där. Im on my way. Det var först en trappa uppåt i vanlig ordning. Lite triceps mellan i form av smalbänk. Sen fortsatte jag med curls. Blev en trappa ner med så många repetitioner som möjligt innan jag sänkte vikten och fortsatte med samma. Sen blev det fler triceps övningar och även några baksida axel. Nu är armarna helt slut ^^
 
Imorgon ska jag testa på en behandling mot smärtan i nacken och får då inte svettas på två dagar efteråt. Hoppas att det är värt lite "klättra-på-väggarna" känsla som jag nog med stor sannolikhet kommer drabbas av, även känt som "myror-i-brallan" eller träningsabstinens. 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: