Fitnessmixxen

Anything is possible!

Fredagsfys

Kategori: Träning/Hälsa

 
Det blev en sovmorgon i fredags och sen ett träningspass på kvällen efter jobbet. 
Då var det ben som stod på schemat, det jag kan göra, men vet ni? Med bältet kände jag mig inte lika begränsad som jag brukar. Vågade till och med lägga på en liten extra vikt i smithen. Ska dock skynda långsamt och på tisdag är det check up på rehabmottagningen igen. 
 
Benpassets upplägg? 
Sumosquats i smithen - stege upp - stege ner 7 set totalt 10-20 rep
Bänksquats i smithen - stege upp - stege ner 7 set totalt 10-20 rep
Försökte att verkligen bibehålla kontakten hela tiden och köra många repetioner på de lägre och några färre på de tyngre, om det inte gick klämma in något extra förstås.. :D
Utfallssteg med hantel 3 set x 20 steg per ben
Vadpress i benpressen 4 set x 15
Liggande lårcurl 4 set så många jag orkade på respektive vikt
Höftlyft med kroppsvikt (ett ben i taget) 3 x 15
"Step ups" på högre bänk 3 x 20
 
Tror jag fick med alla där, men lovar inget ;) 
Brukar alltid få med bensparken också, men efter ett knäpp i knät sista utfallsstegen så vågade jag mig inte på den ifall om att... Benen var helt slut ändå. Älskar den känslan. När man redan efter passet tror att benen blivit till två stockar. 
 
Mr Rage var med mig som vanligt medan Mr Strandh var i väg på bowling och annat kul ;) Ingen pwo denna gång, men en dos Red Cherry under träningen och en mycket smarrig complete vaniljshake efter. 
 
Sen var det fullt ös medvetslös hela helgen med jobb, jobb, jobb! 
 
 
Kommentera inlägget här: