Fitnessmixxen

Anything is possible!

Cardio & benträning

Kategori: Träning/Hälsa

 
 
Morgonen startade faktiskt med löpning. Jag som inte tycker det är så motiverande eller inspirerande att ge sig iväg för att springa... Så vart min kondis kommer ifrån det vet jag heller inte.. Ändå finns den där, helt otroligt.
Sprang 45min och hade nog faktiskt orkat en bit till om det inte var för att jag fick lite känning i ena vristen och för att tja, man måste inte alltid maxa?? Inte med detta iaf, då mitt mål inte är att springa flera mil. 
 
Hur som.. Satt fint med frukost efteråt och vem vet, det kanske kommer ett litet recept inom kort. Det är ju trots allt lite mer min grej, fixa & experimentera i köket ;)
 
Sen var det dags för ett benpass. Fastnade väldigt länge med benböj idag. 
Tänkte jag skulle hålla koll på hur många set det blev, men får bli ett ca värde sen istället. Oops... 
Dock så kändes det bra i ryggen hela tiden, det var i slutet av böjen som jag fick lite känningar och då slutade jag för att inte reta upp ryggen mer nu när den ändå är på väg att bli helt bra igen. Så hoppas att det hjälper, än så länge känns de safe! Sen blev det en hel del abductors och adductors och vadpress med skivstången. 
Gjorde inte många olika övningar med passet blev ändå över timmen. Blev både svettig och mör i benen, så jag är väldigt nöjd. ;)
 
Fronsquat i smithen 1 set - ville bara testa och se hur det kändes när stången satt fast så fick bli lite uppvärmning. 
 
Benböj varvat med sumoböj i smithen - Jaa... Hur många set kan detta blivit? Borde ha blivit 10 set av varje nu när jag räknat efter. Stegrade mig uppåt till "en tyngre vikt" och sen ner till start igen på böjen. Mellan 10-15 rep beroende på vikten. Här ville jag känna att ryggen följde med och att buktrycket fanns där så svanken inte fick ta överhanden. Sumo så höll jag mig till två 10or plus stången och körde 15-20 repetioner per set. Det var shaky legs efter!
 
Abductor & Adductor dessa varvades under 5 set var och med 15-20 repetioner även här. Inte kört dessa på ett tag nu och det kändes.... 
 
Vadpress med stång - skivstången på axlarna/övre ryggen som i benböj och sen ställa sig på något upphöjt och göra vadpress helt enkelt. Efter gårdagens vadpress på Onyx så var mina små redan ganska möra kände jag, men 3 set fick jag till. 
 
Sen var passet slut och duschen väntade. 
Nu har jag ganska nyligen slukat en laxlunch och ikväll drar vi tjejer på bio. Lite vardagslyx sådär en måndag ;) Kan det bli bättre?? 
 
Hade på mig mina nya lurar och i love them! Vad smidigt det är att kunna träna utan att trassla in sig i sladden, eller att man inte behöver ha mobilen i bhn typ.... ;)
 
 
 
Kommentera inlägget här: