Fitnessmixxen

Anything is possible!

Kokosgröt

Kategori: Träning/Hälsa

 
Ibland när jag handlar ser jag saker som jag tänker att "Oj, det ska jag prova någon gång". Ungefär så var det med kokosdrycken, för ett bra tag sen. Sen glömde jag av den, tills jag var och handlade sist och bestämde mig för att den nog skulle vara god i min gröt. Det var den. Annars skulle jag nog inte dricka den, inte ren, fast det gör jag helst inte med vanlig mjölk heller. Tycker bara inte om det, även om det inte är äckligt.
 
Kokosgröt:
30g havrekli
15g fiberhavregryn
15g kokosmjöl
20g vaniljprotein (detta)
3dl kokosdryck
½dl vatten
1 msk riven kokos
 
Blanda alla torra ingredienser utom kokosflingorna. Sen i med mjölken, och rör om till det blandats. Koka upp och låt det puttra ihop till en gröt. Blev en ganska tjock gröt så hällde sedan i ½ dl vatten också. I med kokosflingorna och rör om.. Sen är det bara att hälla upp i en skål och äta! 
Som vanligt toppades gröten med på tok för mycket filmjölk ;) 
 
Yummie!
Kommentera inlägget här: