Fitnessmixxen

Anything is possible!

Chokladboll till frukost?

Kategori: Träning/Hälsa

 
Kände att det var på tiden för ett nytt grötrecept, denna gången inspirerad av chokladbollar!
Inte heller svårt att slänga ihop, i vanlig ordning. 
 
30g havrekli
20g rågflingor
20g fiberhavregryn
1msk kokosfett
1 skopa fairing proteinpudding
2tsk kakao
2msk kokosflingor
2dl kokat kaffe
1dl vatten
 
Blanda ihop allt och koka ihop till en gröt. Enkelt men så gott! 
Man kan minska på kaffemängden och öka delen vatten om man vill då kaffet lätt kan ta överhanden, men jag gillar det så slängde i lite extra.
 
Detta är en perfekt frukost om man vill få i sig lite extra energi som jag kände att jag ville efter morgonens konditionspass som blev en löprunda. Jag toppade (läs: dränkte) min gröt i filmjölk som vanligt & toppade även med russin. Till detta blev det ett ägg också. Sen var jag mer än mätt, men så fick det bli ;) 
 
Kommentera inlägget här: