Fitnessmixxen

Anything is possible!

Banankaka

Kategori: Recept

 
Igår blev jag sugen på att baka något i brist på saker att göra. 
Så varför inte slänga ihop en banankaka? Perfekt när det finns lite för mogna bananer hemma eller om man bara är sugen på något extra gott! Jag ville heller inte följa ett vanligt recept utan lägga ner lite tid och tankekraft på något nytt, så efter lite funderande och trixande så blev det ett resultat över mina förväntningar!
Det blev en välsmakande och proteinfylld kaka med hjälp av Fairings produkter! 
 
Banankaka
100 g smör
1,25 dl cashewmjölk
3 ägg 
3 mogna bananer 
1,5 tsk kanel
1 dl complete 3 cookie dough
1,5 dl proteingröt vanilj/kanel
2 dl rågmjöl 
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
 
Gör så här
Smält smöret och blanda med mjölken. Vispa äggen fluffiga. Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke. Mosa bananerna och blanda med äggen. Sen varvar man ner de torra ingredienserna och mjölkblandningen i äggmixen. Försök att röra så lite som möjligt. 
Täck en form (20x30) med bakplåtspapper. Grädda i ugnen tills stickan är torr (40-45 min) Låt svalna. 
Sen är det bara att skära upp den i bitar. Jag sparade hälften upp och resten frös jag in. YUM!
Kommentera inlägget här: