Fitnessmixxen

Anything is possible!

Inte enligt planen.

Kategori: Träning/Hälsa

Finaste minen, men alltid trevligt med frivillig fotograf ;)
 
Idag blev det en liten sovmorgon till 07.15 istället för senaste dagarnas 05.15, lyxigt värre ;) Nyvaken slängde jag på mig kläder och tog en minifrukost i form av banan, ägg och en drink recarnation. Gillar smaken skarpt, vilket också gör att jag dricker mer. Win! Hade bestämt träff med Crille på gymmet idag, även om han var skeptisk och motvillig... Blev uppvärmning och sen ett ryggpass med lite inslag av biceps. Vilket gick väldigt bra. Jag blev trött och han spydde inte. ;) Marklyft, rodd, curls, och diverse drag fick det bli. Teknik, teknik, teknik på marklyften. Fegar med vikten, men vill göra rätt och inte riskera att skada mig nu när ryggen känns bra. Sen får tyngden komma, var sak har sin tid och den tog där den skulle ändå :) High rep är underskattat. 
Nacken verkar också fattat att den inte skulle vinna denna striden heller och idag känns den ganska mjuk och lugn. Skönt! 
 
 
Frukost blev i vanlig ordning gröt, med cookie dough. Alltid lika gott, svårt att misslyckas med protein i gröten. 
Till lunch tänkte jag experimentera ihop protein/kesopannkakor, vilken miss det blev. Eller smakade hur gott som helst, men några pannkakor blev det inte. Skulle stekt i kokosolja (eller någon form av fett) och jag skulle nog ha tagit lite annorlunda proportioner. Tanken var god iaf. Likaså blev gröten jag gjorde av resterande smet efter 45min försök till att få det bra. Grunden var proteingröt, vatten & keso. Sen kokosmjöl. Slutligen havregryn. Pannkakor av pannkakorna, men succé på gröten. Som sagt, svårt att misslyckas med gröt ;) 
Får försöka med ett nytt försök snart igen dock, vägrar ge upp ;)  
 
 
Resten av kvällen blir lugn. Imorgon är det ännu en tidig uppstigning, sen på eftermiddagen väntar ett dödens benpass med Athena och sen ska jag till tandis. Sista gången for free innan man blivit för gammal.. Snart 25 och allt. Annars är det uppladdning för en "full rulle" helg där jobb & ödlemys väntar ;) Stellas lekland fre-sön, filmmys med Maria och passa Sebbes ödlor. Som jag ser fram emot, ska bli kul att få mysa lite med dem små söta ödlorna. Ja, Maria också för den delen, men hon vill nog inte liknas vid en ödla ;) fniss. 
 
Högt upp på önskelistan just nu står complete 3 jordnöt/choklad, proteingröt äpple/kanel och lindahls nya sockerfria vanilj & nötchokladkvarg. Jag är inte alls beroende av mat? En röd, fin hoodie skulle inte heller tackas nej till.. Den som väntar på något gott.. ;) 
Sen ser jag fram emot söndag när gosemoset kommer hem igen, men det var nog ändå ganska underförstått. 
 
 
Kommentera inlägget här: