Fitnessmixxen

Anything is possible!

Persikogröt!

Kategori: Recept

 
I min senaste leverans från Fairing så trillade Complete Diet ner. Denna är i persikosmak, och det är främst för smakens skulle jag beställt just "diet versionen". Den var en succé! Fräsch och somrig smak. 
 
Gröt med persika:
30g havrekli
20g havregryn
10g rågflingor
25g complete diet peach
3dl vatten
 
Man blandar ihop allt och kokar till en gröt. Min serverades med filmjölk och lite annat gott. I vanlig ordning helt enkelt, gröt är verkligen en bra start på dagen! Även om jag ibland byter ut den mot kokoskvarg & granola. I tron om att det ska mätta lika bra som min proteingröt, vilket jag aldrig tycker att den gör. Inte som frukost iaf. 

KOMMENTARER:

  • Joakim Ramqvist Hallin säger:
    2015-08-11 | 15:15:14
    Bloggadress: http://www.joakimramqvisthallin.blogg.se

    Jo, gröt är nog bland det bästa vi kan äta på morgonen, finns ju så många varianter, ty bara fantasin som bromsar här. Vi som tränar äter ju oftast "bättre" än gemene man också.

    TACK, för ett spännande recept, Jess..

Kommentera inlägget här: