Fitnessmixxen

Anything is possible!

Kör bara!

Kategori: Träning/Hälsa

 
Det har varit en intensiv vecka. Minst sagt. 
Denna har börjat betydligt lugnare. Skönt det.. Just nu är projekt "måla om köket" i full gång och medan färgen torkar ska jag vara lite barnvakt åt mina små söta, men ack så envisa, syskonbarn :) 
 
Vi har sålt så sjukt mycket på Leklandet i veckan, så all form av mediauppdatering har blivit lidande. Fokus har varit, jobba, äta, träna & sova. I söndags blev det dock ingen styrketräning, kroppen var väldigt sliten och ville inte alls röra sig mer än nödvändigt. Var otroligt skönt att skriva ut sig från jobbet i söndagskväll och åka hem till min fina kille som lagat mat, snickrat hemma och köpt hem lite söndagsmys till oss. En svårslagen känsla att lägga sig med huvudet mot hans axel och bara andas ut en stund. 
 
Idag var jag piggare och redo för nya tag! Flyttade benpasset till imorgon och körde på rygg istället. 
Blev ett mycket bra pass och latsdragen går riktigt bra! Kände på några lätta lätta kronmark också, höften sa inte så mycket om det, ännu ett stort plus! 
Jag la fokus på många rodd övningar och slängde in axlar mellan. Hantellyft, pressar, militärpressar och diverse andra godbitar. Att bara träna i lugn och ro utan tidspress med musik pulserande i öronen... 
När en timme och väl det hade passerat var axlar & rygg helt slut och jag begav mig hemåt igen. 
 
Frukost i magen. Idag i form av ägg & kvarg innan jag skulle möta upp Annie för en promenad i det fina vädret.. Vilket härligt väder och vilket härligt sällskap! Så full med ny energi begav jag mig hem och fick efter lite om och men på första lagret med färg på köksväggarna. Nu ska detta torkas tills imorn. 
 
Ska bege mig till systers hus och efter det ska en pulled beef förberedas inför ett finbesök ;)
Rolig vecka som väntar och ledig helg på det.. Älskar detta! 
Kommentera inlägget här: