Fitnessmixxen

Anything is possible!

Cashew & vaniljsmör

Kategori: Recept, Träning/Hälsa

 
Bättre sent än aldrig får jag lov att säga med detta recept. Hade helt glömt av att jag inte lagt upp detta tills nu när jag såg påminnelsen om det... Smidigt :D 
 
Det här blev så bra, och är verkligen hur enkelt som helst! 
 
Cashewsmör med vaniljsmak:
400-500g naturella cashewnötter (gjorde en rejäl laddning när jag ändå var igång).
Grovt havssalt efter tycke
1 skopa complete 3 vanilj (kan ha råkat trilla ner lite mer än en skopa.... )
Vatten (inte alls mycket, men någon tsk eller så vid behov och tycke.)
 
Jag började med att mixa nötterna lite i omgångar. Så att de blir smuliga. Sen mixar jag alla tillsammans så det blir ett smör, tar en liten stund innan nötens olja frigörs så vänta med vatten. Man kan givetvis byta ut vatten mot olja också om man vill. Sen i med vaniljproteinet och salt. Smaka av och tillsätt mer om det behövs. Jag ville ha det lite lite lösare så jag tillsatte lite extra vatten i mitt smör. 
 
Sen är det bara att sleva upp det i en burk och försöka att inte sluka allt på en gång ;) 
Kommentera inlägget här: