Fitnessmixxen

Anything is possible!

Brutalt benpass!

Kategori: Träning/Hälsa

Haha, jaa this is me. Osminkad. Svettig och slutkörd.
 
Idag var benen fortfarande lite möra, mest fotlederna dock, men jag var så taggad på ett benpass att det fick bli ett i alla fall! Skrev ner i förväg hur jag skulle köra & i mitt huvud kändes det helt okej, i verkligheten blev det ganska brutalt för mina stackars pinnar. Märks att benträningen hamnat i skymundan med alla höft & ryggproblem detta året fört med sig, men skam den som ger sig. Nu ska vi sakta men säkert tillbaka och förbi! 
Inga knäböj med vikt än dock. Ska för övrigt ta hjälp med tekniken där, så får jag känner att jag är tillräckligt bra, och ingen är otåligare än jag! ;) 
 
Dagens pass genererade ett antal svettpölar och brännande känsla i musklerna. Love. 
 
Dagens pass:
Sittande lårcurl 5 set 12-15rep 
Raka marklyft med hantel 4 set 12rep 
(Airsquats upp på tå mellan seten 20rep)
Sumosquats i smithen 4 set 12-15rep (tog det lugnt och försiktigt, bra kontakt och inget ont ^^)
(Utfallssteg med kroppsvikt mellan seten, 20rep)
Abductor & adductor 4set på varje 20rep (dessa tar riktigt bra när man hittar rätt!)
Benpress 6 set 15/15/12/12/10/10 (Ökade vikten varje set)
(Vadpress i benpressen mellan seten)
Benspark 4 set 10-12rep
Sittande lårcurl 4 set 12-15rep (avslutade med denna då den liggande inte gick alls idag med höften, annars är liggande lårcurl en brännande favorit!)
 
Efter detta var jag både dyblöt och skakig i benen. Det var VARMT på gymmet idag. 
Resten av dagen spenderades med att måla färdigt köket, städa köket & luncha med Sanna. En väldigt bra dag med sommarväder som kommer avslutas med en tripp till Turbinhusön med Sara! 
 
Imorgon räknar jag med grym träningsvärk & en bra dag på Leklandet med min lilla toffla <3
Kommentera inlägget här: