Fitnessmixxen

Anything is possible!

Frozen yoghurt på mitt sätt :)

Kategori: Recept

 
Nu börjar glass säsongen och överallt ploppar det upp mjukglass, slush, frozen yoghurt & GB glace. 
Så varför inte göra en egen, lite nyttigare och proteinrikare variant? Med Fairings proteinpudding blev det riktigt bra. 
 
Igår fick det bli en variant på frozen yoghurt. Något som jag tycker är supergott! 
Denna var helt klart värd lite tålamod och planering. Den tar ingen direkt tid att göra, men man måste vänta lite för att den ska få rätt konsistens och tja, bli frozen..
 
1 port: 
20g Fairing proteinpudding choklad
110g Laktosfri filmjölk 3%
 
Blanda ihop det till en röra i en skål, sen lägger du upp det i serveringsskålen.
Jag lät den stå i kylen i ca 3 timmar för jag var iväg på ärenden.. Men 1-2 räcker gott och väl. Efter det så ska den in i frysen en liten stund. Hade min inne i 10 minuter, då blev den precis lagom enligt mig. Sen kan man ha den inne längre om man vill ha en mer fryst variant så klart. 
 
Sen toppade jag härligheten med nötter, gojibär & mullbär. 
Kommentera inlägget här: