Fitnessmixxen

Anything is possible!

Motivation.

Kategori: Träning/Hälsa

 
Hur håller man motivationen uppe? Dag efter dag, vecka efter vecka?
Idag är det måndag och det är uppenbarligen en dag som många tycks ogilla. Varför? 
Jag tycker om måndagar. Kanske för att jag oftast lyckats vara ledig måndagar det sista och det gör att min helg känns lite längre eller att min vecka blir lite "lyxigare". Måndagar brukar ju ofta ses som en nystart också, så mer cred till måndagar?? :) 
 
Jag tror att det är svårt att alltid vara motiverad till max på allt även om jag själv får dåligt samvete när jag känner att motivationen brister. Oavsett vilken del av livet det gäller. Samtidigt så är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Försöka hitta ny motivation och ny glöd. 
Lättare sagt än gjort?
 
Jag är inte alltid överdrivet motiverad av min nuvarande form just nu, men den är okej för det mesta & jag känner mig stark och det går bra med träningen - vilket är enormt motiverande! Så då får jag fokusera på det just nu, och vara snäll mot själv. Mitt mål är att bygga och då är det det som är viktigt. Vi tjejer är alldeles för bra på att döma oss själva. Till ingen nytta alls. 
 
Höften då? Det känns 99% bra nu - ännu en stor motivationshöjare! För när ryggen äntligen blev bra men höften kass då var det inte mycket motivation eller inspiration kvar på ett bra tag. Passen blev av och många pass gick bra, men det var inte samma glöd utan mer vanan som fick inställa sig. Nu är höften så gott som bra och motivationen är tillbaka med stor bravur. Jag är taggad till max och det är super! 
 
Livet i allmänhet? Det rullar på i samma hamsterhjul mer eller mindre. Visst känns det att det inte blivit mycket ledighet i sommar och visst kanske jag dippar lite mer än jag borde, men snart åker vi till Frankrike för några dagars ledighet - enormt skönt! 
Jag har också ett jobb som jag trivs med och bästa tjejerna att jobba med. Detta gör verkligen supermycket! Allt blir betydligt lättare när man har ett roligt jobb att gå till. 
Jag har också en väldigt fin kille som för det mesta peppar & får mig se på saker med ett annat ljus. Energimässigt är vi väldigt olika då han tycks ha oändligt med energi medan jag är mer på samma ganska medelhöga nivå för det mesta. Vilket gör att jag rycks med i hans energi och motivation väldigt lätt, och det är otroligt skönt när man känner att man behöver den där lilla extra knuffen. 
 
Man får försöka skapa motivation när den tryter. Se till att inte gräva ner sig eller ge upp. Just nu är jag inne i en bra period med bra flow, så detta får bli en påminnelse till mig sen när dagen kommer då det inte känns lika lätt. För är man positiv så blir livet enklare, även om det är en av mina svaga sidor. Work work! 
 
Be happy
Kommentera inlägget här: