Fitnessmixxen

Anything is possible!

Lic. personlig tränare

Kategori: Lic. personlig tränare

 
 
I våras anmälde jag mig till en kurs hos Pt-school för att bli personlig tränare. Det tog ett tag innan jag bestämde mig att jag vågade ta steget, men jag ångrar det inte för en sekund! 
På en arbetsintervju för ca 2 år sen sa jag "Vad jag gör om 5år? Då har jag läst till personlig tränare och kan använda mig av det" - nu är jag här. Färdig och redo att anta utmaningen. 
 
Det känns otroligt bra och lite overkligt. Jag uppfyllde en dröm och ett mål jag haft länge. 
Nu är det en del praktiska saker som ska ordnas också, men utöver det är jag good to go. Så är någon intresserad eller nyfiken kan man alltid slänga iväg ett mail till [email protected] 
 
Min egna träning har vunnit en hel del på utbildningen och den kommer fortsätta göra det. Just nu är det mycket mat och fokus på lite tyngre vikter för de större muskelgrupperna, blandat med kontaktträning och lite lägre vikt för de minsta men ack så viktiga små muskler som finns i kroppen och som man kanske inte alltid tänker så mycket på. Att träna igenom hela kroppen, men framförallt rätt muskel, den man avser att träna och inte den man tror man tränar fast man missar av tex för hög vikt eller fel utgångsläge. 
 
Tanken kring att tävla finns fortfarande och lurar i bakhuvudet, och visst vore det roligt, så vi får se vart livet är när det känns aktuellt. Jag tror det är viktigt att vara i en bra fas i livet när man inleder en sådan satsning, även om det är på nybörjarnivå. 
Kommentera inlägget här: