Fitnessmixxen

Anything is possible!

Smoothie-recept & dagens sjukstuga.

Kategori: Recept, Träning/Hälsa

 
Förkyld, eller liknande. Fortfarande. 
Inget ont i halsen, men blåsor i munnen som gör att jag inte kan tugga. Ganska irriterande & frustrerande. 
Ingen träning heller för den delen. Buhu.. Bara gilla läget, inte alls bitter (;
Köpte btw nya skor igår efter att jag fixat naglarna, så nöjd! :D 
 
Har aktiverat mig idag ändå dock, kanske aningen för mycket, men ändå värt det. Blev ett besök på Leklandet med mina underbara syskonbarn. Tur att Sanna var med en lite trött moster för det var minsann full rulle på bägge två. Händerna fulla minst sagt! Så det var ganska välbehövligt med lite påfyllning efter detta. 
När man har svårt att tugga maten är det tur att andra lösningar finns tillgängliga. 
Första tanken var att köpa soppa, men när jag väl kommit hem kändes en tripp till affären inte alls uppiggande. Sen kom jag på att vi precis fått hem den nya Whey & Oats crunchy vanilla från Fairing. Score!
 
 
Dagens lifesaver:
1 skopa whey & oats 
3 dl osötad mandelmjölk
1 näve torrostade jordnötter 
1 äggvita
1 fryst & hackad banan
1 klick hasselnötssmör
 
Ta fram mixern och mixa ner jordnötterna tillsammans med mandelmjölken. I med de frysta bananbitarna och mixa tills bitarna är krossade. I med äggvitan och låt mixern gå en stund. I med hasselnötssmöret & pulvret, mixa tills det blandats ordentligt. Sen är det bara att hälla upp i ett högt glas och voila! Perfekt energipåfyllning när man kräver lite extra eller bara vill ha något extra gott. 
 
Resten av dagen har spenderats i soffan framför Vänner. Jag har förvisso också rensat ur en ganska stor mängd skor & en aningen större mängd kläder ur min gaderob. Sånt där man gör när man är sjuk och sjukt uttråkad. Nu ska jag återgå till mitt mission; bli frisk. 
 

KOMMENTARER:

  • Marja - Baka Sockerfritt säger:
    2015-10-05 | 18:01:08
    Bloggadress: http://bakasockerfritt.se

    Fy, Hoppas du kryar på dig! För några år sedan fick vi höstblåsor, och min man kunde knappt äta heller!

Kommentera inlägget här: