Fitnessmixxen

Anything is possible!

Äkta vänskap.

Kategori: Träning/Hälsa

 
Oj vad många som spanat in mina biskvier! Jättekul :D 
Är lite ledsen över att jag inte filmade Dorrans utlåtande om dem, det hade vart guld ska ni veta ;) Så söt!
 
 
Idag blev det lite sovmorgon, sen en minifrukost "dorran-style" innan jag cyklade till gymmet för ett bröstpass med min pingla! Bänken har jag stor hat/kärlek till. Jag vill så gärna bli starkare, och det blir jag, men just nu känns det som att jag står och stampar. Den frustrationen hade gått ut över resten av passet om det inte var för Dorran som tålmodigt men väldigt rakt & ärligt fick mig på bättre tankar. 
 
 
Lite senare under dagen damp ett sms ner i mobilen och en ganska lång text som jag inte räknat med. 
Först blev jag förvånad och mållös, sen blev jag väldigt rörd och tacksam. Tacksam över att jag har fått en så fin vän. Texten kan vi utelämna, men budskapet gick fram och det ska jag ta till mig och jobba på. 
Att sluta vara så hård mot mig själv. Inte bara med träningen utan med allt. 
 
Vänner som vågar säga det man kanske inte alltid vill höra men det som man behöver/måste höra är något jag prisar högt. För visst, man kan bli arg/ledsen/förnekande för stunden, men oftast ligger det sanning i det dem säger och dem säger det av välvilja. Likaså vänner som vågar säga ifrån när de blir arga eller som man själv kan säga ifrån till och diskutera saker med utan att det blir en barnslig ton på det. Eller vänner som man alltid kan vara sig själv med och det gör inget om man bara degar tysta i soffan tillsammans, för ibland behöver orden inte flöda, och vänner som man kan gråta ut hos eller som finns där när livet är tungt. 
Jag kan känna att jag är lyckligt lottad som har en del såna här guldkorn i mitt liv (både gamla och väldigt nya) och vill aldrig förlora dessa fina och underbara människor (är väldigt säker på att ni vet vilka ni är). Även att en av dessa guldkorn råkar vara min andra hälft & som jag delar mitt liv med. <3 
 
Visst är det kul att ha vänner som man bara skrattar och tjoar med, eller som man är mer ytliga med och som inte kommer lika långt in på djupet, som inte vet om ens innersta tankar utan lever med en annan bild av vem man är. Det kan också ha sina fördelar, som när man bara vill glömma allt för en stund eller slippa höra dem där orden man egentligen behöver höra. Men i längden vinner alltid ärlighet. Oavsett. 
 
Tack för att ni finns i mitt liv och för att jag får en plats i ert. 
 
Kommentera inlägget här: