Fitnessmixxen

Anything is possible!

Fredagsfys startar dagen :)

Kategori: Träning/Hälsa

 
Idag är det fredag och en jobbdag väntar. Innan det blev det ett besök på gymmet där mage och axlar fick sitt. Kände på några böj med bara kroppsvikt, men höften är inte helt hundra än. Segt & tråkigt, men bara att gilla läget och vänta. Mina stackars ben har inte fått så mycket träning i år som jag hade tänkt mig. 
Så dem ska prioriteras så fort det går. ;) 
 
Idag blev det en smarrig lakritsgröt till frukost. Det receptet ska jag ta och bjuda på inom kort! 
Dagens träning innehöll många olika sorters situp och övningar i cablecrossen för magen och sen högreps för axlarna med visst inslag av rehab/underhåll. Just nu är dem faktiskt väldigt bra och nacken har bråkat lite mindre än vanligt, mycket tacksam för detta :) 
Blev ett bra pass med en del mjölksyra i de små axlarna. Gillar högreps för axlarna för att jag får bra kontakt och kan pressa ur det sista utan att jag  får mer mycket mer värk än träningsvärk efteråt. 
 
Nu ska jag strax bege mig till Skövde där en dags jobb på Leklandet väntar. Sen är det ledig helg med undantag för ett eventuellt kortpass imorgon. Återstår att se helt enkelt :) 
 
Ha en bra fredag alla! Vad tränar ni idag?

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2015-06-26 | 21:48:57
    Bloggadress: http://blogg.improveme.se/sofiiiaeriksson/

    Ben :) Hur ofta brukar du träna ben och vilken är din favorit övning? :)

    Svar: Förut blev det 2ggr i veckan men nu när rygg och höft krånglar blir det när jag kan.. Vilket tyvärr inte är ofta... :( Utfallssteg och sumosquat :D dina?
    Jess

Kommentera inlägget här: