Fitnessmixxen

Anything is possible!

Smile and be happy.

Kategori: Träning/Hälsa

 
Då var ännu en jobbhelg till ända. 
Den har gått bra & fort.. Lite som vanligt med andra ord. Man åker dit, kör sitt race efter bästa förmåga och sen hem för att ladda om batterierna.
Fredagskvällen spenderades med en promenad i det fina vädret, ett stop hos syster och sen med mat. Lördagen började med träning och slutade med sushi och mysigt sällskap i form av en saknad Sanna. Klockan hann passera läggdags med bravur och även om jag insåg att söndagsträningen inte skulle bli av så ställdes klockan tidigt. Som en klubbad säl när klockan ringde var det bara att konstratera att det fick bli en vilodag. Vilket kändes helt okej med tanke på den träningsvärk som infunnit sig från lördagens ryggpass. 
Kvällen avrundades med pannkakstårta hos Athena och ännu en läggtid passerades. 
En väldigt bra helg med andra ord.
 
Idag var det bara att kliva upp när klockan ringde. Dra på sig kläderna, släppa av Tobias på jobbet och bege mig till benpasset som väntade på mig. Jag är otroligt försiktigt med valet och utförandet av övningarna för att inte höften ska bli arg igen. Dagens pass slutade med en svettpöl och ett par skakiga ben. Höften känns som innan och den ska dessutom få sig en omgång hos naprapaten senare under dagen. 
 
Hopp om livet och glädje i hjärtat. 
Jag är inte i grunden en positivt lagd person. Kanske är jag skapt så eller så har jag blivit formad så här, jag vet inte, men det är något jag vill och ska ändra på. Jag vill kunna se på livet med en lätthet och en klackspark snarare än att ständigt trycka ner och minimera mig själv och mina insatser. 
Jag vill känna att detta har jag aldrig gjort förut, men jag fixar det. Inte oj detta kommer aldrig gå. Jag tror att inställning är A och O därför är detta mitt nya side-project. Märker redan skillnad i min träning och även om jag ofta får påminna mig själv så kommer det bara bli lättare och lättare.
 
Alla mår bättre av ett leende. 
 
Kommentera inlägget här: