Fitnessmixxen

Anything is possible!

På resande fot.

Kategori: Träning/Hälsa


Även fast vi är lediga från jobb & "vardag" vill vi gärna lägga ner en del av vår tid på träning. Så vi har besökt ett nytt gym i varje stad, vissa bättre och vissa betydligt mindre.. Men alltid trevligt att få se sig om. Man lär sig också uppskatta det man har hemma, samtidigt som man ser vad som skulle kunna ändras eller förbättras något. 

Vi fick sålla lite bland alla våra produkter nu när vi skulle iväg och nöjde oss slutligen med dessa fyra. 

Kre-Alkalyn: som ska intas innan träningen och som har liknande effekter som kreatin med undantaget att man slipper binda vätska. Detta är för mig väldigt tacksamt! Nu har jag testat denna ett ganska bra tag, inte till varje träningstillfälle men ett bra antal. 
Jag känner skillnad under passet och även under nästkommande pass. Sen om det är att min inställning också ändras lite eller om det enbart är de lila pillernas förtjänst det vet jag inte. Nöjd är jag däremot och kommer ha kvar detta tillskott i min allt mer växande fairing-familj :) 

Amino rush: detta är aminosyror. Som smakar apelsin. Väldigt fräsch och god. Tobias brukar dricka den innan vi tränar och jag själv varierar mig med att ta den före eller under passet. Beroende på hur mkt vatten jag druckit och anser att jag bör få i mig. (Lite dålig på att dricka vatten, men med denna går det lätt ner en liter och lite till). Vi tog med denna istället för ett proteinpulver för att det är en mindre burk, det är en bra blandning av aminosyror och den är perfekt i sommarvärmen som vi hade förväntat oss att få..... ;) 

Recarnation: en grön återhämtningsdryck. Egentligen står det att man ska dricka den före och efter passet men de dagar vi tar den så brukar det bli efter. Undantaget är när jag morgontränar, då gillar jag att ta den innan träningen. Smakar äpple och har en ganska stark smak så man kan blanda den med mkt vatten om man vill utan att den smakar äckligt eller blir fadd. 

Zma: bästa återhämtningsvännen för en god natts sömn. Intas varje kväll innan det är dags att sova för att hjälpa kroppen med återhämtning & jag sover betydligt bättre med hjälp av denna! 
Innehåller bla magnesium & zink. 

Detta är produkter vi alltid har hemma & det var dessa som även fick följa med oss på resan. Tillsammans med träningskläder & annat viktigt så klart ;) 

Frågor på det? 

Kommentera inlägget här: