Fitnessmixxen

Anything is possible!

Lunchrast :)

Kategori: Recept, Träning/Hälsa


Idag är det fredag och en till vecka har redan passerat. Går tiden alltid så här fort numera? Halva jobbdagen är gjord och om några timmar tar jag helg. Just nu är det lunchrast på Stellas och idag fick de bli gröt! 

Igår när jag kom hem serverades Fairings proteinpannkakor som Tobias lagat åt oss.. Vilket tacksamt togs emot! Dem toppades med banan och nutella. Ibland är det svårt att låta bli ;) Efter de kände jag inte för att laga matlåda och tänkte att gröt skulle bli bra. Så en ny variant dagen till ära, igen, och en väldigt god sådan! 

Kokos/kolagröt:
30g raw kokosmjöl
30g Fairings proteingröt
10g havrekli
15g complete3 toffee/chocolate
3dl vatten 
Blanda det torra och rör om lite. Sen i med vatten och låt det koka upp. Sen får det stå och puttra en stund tills man får önskad konsistens. Men runt 5-10 min. Jag gillar att koka min gröt lite längre... 

Den blev jättebra! Om man får säga så själv... ;) Den var väldigt tacksam att värma och smakade som nykokt även idag, då jag avnjöt den med hallon & ägg. Rekommenderas!

Dagen började med ett tidigt ryggpass och det fanns gott om utrymme eftersom det bara var jag där.. Fördelen med morgonträning! Allt är ledigt ;) 
Träningen gick faktiskt bra trots att nacken är lite dum efter att jag råkade ge den en stöt för mycket.. 

Idag har jag fotograferats och jobbat resterande del av dagen. Ikväll ska vi till syster & Jonas för att äta middag och spendera helgen! 

Ha en toppen helg ☺️
Kommentera inlägget här: