Fitnessmixxen

Anything is possible!

#Legday

Kategori: Träning/Hälsa

 
Idag skulle det blivit bröst med syster ikväll, men hon mådde inte så bra idag så får bli en annan gång. Istället blev det benträning med Moa på dagen. Inte fy skam det heller. ;) Önskar bara att ryggen inte gör så förbenat ont, eller det sitter mer i höft och bäcken. Stort minus. 
Så fick bli ett lite improviserat pass, vanliga front squats eller "ass to the grass"-squats är inte att tänka på. Lyckades ändå få till ett givande pass med olika squats i smithen, bla "bänk-squats", sumo & vanliga 90graders. Man får vara glad för det lilla ;) 
 
Ska få tummen ur och boka tid hos SOS-kliniken också, bäst att inse att det inte kommer bli bättre annars. 
Blev en hel mängd med benpressar också och var uppe och nosade på en ännu lite tyngre vikt än sist. Börjar sakta men säkert känna mig starkare. Skyller på det ökade intaget ;) 
Lårcurlsen idag var inte heller nådiga. Började på vanliga startvikten och när Moa konstaterat att "det ser ut som flugvikt för dig" efter två insåg jag att det faktiskt kändes lite så också. Så höjde och pressade på lite extra istället. Toppen! #Nevergiveup
 
 
Testade även på en ny övning som jag hittat på bästa mmollstedts instagram, den kändes minsann! 
Jag är mycket för basövningar, och tycker dem är viktiga och bra, men sen är det alltid kul att variera sig och slänga in lite nya övningar ibland. Avslutade passet med denna och efter det var det ett par skakiga ben som skulle bära hem mig.. ;) Denna i kombination med utfall tog grymt bra!
 
Det satt bra med mat efter passet, minst sagt... ;)

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-02-24 | 18:29:18

    Såg också den övningen haha synd för jävla nacken alltså... Jag typ dör! / stora syster

    Svar: Jao.. Know the feeling :/
    Jess

Kommentera inlägget här: