Fitnessmixxen

Anything is possible!

Är man stark måste man vara snäll :)

Kategori: Life of Mixxen

 
 
Precis på samma sätt som det lätt uppmärksammas "otrevlighet" på gymmet och att folk kan känna sig dömda eller att de "är i vägen" så behöver även de positiva sakerna lyftas fram ibland. Bara för att visa att det faktiskt finns snälla, hjälpsamma och trevliga människor som tränar också! Som om vi inte redan visste detta ;) 
 
Två lite yngre killar står och gör bicepcurls på ett lite mindre bra sätt, så jag tänker att jag bör visa dem hur de ska göra, men innan jag hinner ta och hjälpa dem så har en annan kille på gymmet avbrytit sina repetitioner och traskat dit. Sen så tar han sig tid att på ett lugnt och metodiskt sätt förklara hur dem ska göra, till och med varför. Det tyckte jag var mycket bra gjort! 
Kul att se en "av de mer tränade killarna" avbryta sin egen träning för att ta sig tid och hjälpa någon annan ny medlem. Ett bevis på att alla inte alls tycker att "dem är bäst i världen och alla andra är i vägen" och att nya eller osäkra medlemmar också får plats att utvecklas och lära sig. Så även en målinriktad, vältränad eller erfaren person kan också visa ödmjukhet och ta sig tid att hjälpa till.. Just sayin' :)
 

För min egen del tränade jag redan vid 06.00 idag. Då var det tomt på folk. Körde med pulsklockan på mig. Började med spinning som uppvärmning, kändes att det blivit lite mer kondition denna veckan för det var ganska trötta ben som trampade runt.. Sen fortsatte jag min träning med mage och lite armar. Axlarna är fortfarande inte bra och det kändes ganska fort att det inte var något läge för större kraftansträningar. Så fick lägga mer fokus på  magen och lite "rehab-övningar", men det var inte heller fel ;) Sen en stund i solariumet för att mjuka upp nacken, få lite färg och bara för att det är skönt ibland :) Fredagsgänget var på gymmet och käkade frulle, massa räkmackor och trevligt folk som vanligt :D Fick alltså bästa starten på dagen ;)
Två timmar kvar innan det är dags att lämna gymmet för denna dag. Får se vad kvällen för med sig, men lär inte bli många knop gjorda! Haha.. 
Kommentera inlägget här: