Fitnessmixxen

Anything is possible!

San Juan Del Sur

Kategori: Life of Mixxen


Två nätter har passerat i San Juan Del Sur. Resan från Costa Rica till Nicaragua gick bra. Vi var lite osäkra på hur vi skulle ta oss över gränsen, men det gick smärtfritt det med. Tog en buss fram till gränsen, sen så promenerade vi över gränsen, fick göra en hälsokontroll och betala lite dollars för olika skatter, sen var vi inne & tog en taxi till staden vi är i nu. En surfarstad med mycket turister & säkert nästintill lika många matställen. Haha.. 

Inte blivit lika många bilder tagna här för tro det eller ej men mobilen ligger för det mesta kvar i huset vi bor i. Jag som är uppkopplad 24/7 mår bra av en paus jag med.. 


Första kvällen åt vi middag på en liten liten restaurang som visade sig vara någons hall... I stort sett. Gott var det, förutom bananchipsen jag aldrig mer kommer kunna äta efter att ha mått så dåligt av dem som i början av resan. 

Julafton startades med pannkaksfrukost innan vi skulle få surflektioner. Gick förvånansvärt bra. Stod upp på första försöket till och med. Chockad... ;) Surfade mest på skummet, någon lite våg fångades och några större fångade mig. Torktumlas av vågor är ingen jättehit, man vet inte upp eller ner och fastnar man i första vågen kommer ca tre-fem stycken till som spolar omkring en... Haha! Snacka om en törn för sitt ego ;)

Kvällen spenderades med en tur på stan, en sväng till kyrkan, pizza (ångestmaten) och sen pepparkakor & drinkar tillsammans med lite julklappsutdelning. Allt som allt en mycket bra julafton. 


Dagen har också spenderats på stranden. Idag fanns ingen surflycka för mig. Sämre vågor överlag visserligen så hade kanske gått åt pipsvängen oavsett. Lyckades hamna mitt i en rätt hög våg (eller vägg av vatten) som torktumlade mig helt sjukt mycket för att sedan avsluta allt med att anfall mig med min egen bräda! Nee, men fick brädan ganska dumt & hårt rakt på låret så är numera halt. Brände av ett helt gäng tårar av både smärta och frustration där i början också. Mest ilska för att jag kände mig klantig och för att jag kanske inte skulle kunna ge mig ut igen. Gav de ett försök, men ingen ide. Rackarns! 


Resten av kvällen kommer bli lugn. Vi lagar något lättare till kvällsmat och fixar lite fruktdrinkar/smoothies skulle jag tro. Lite "Mammas nya kille" på det och sen är kvällen gjord ;) Ny strand imorgon! 

Kommentera inlägget här: