Fitnessmixxen

Anything is possible!

Kantarell och Bacongratäng

Kategori: Life of Mixxen

 
Jag och recept.. Höftar alltid när jag lagar mat och blandar i vad jag känner för just då. 
Men kan ge ett hum om hur jag gjorde iaf :)
 
Ca 300g kantareller, (förvällda och frysta som sedan tinats upp igen, så det är med spadet.)
150g kalkonbacon
1 äpple - strimlat
½ rödlök - skivad
Stek detta i telfonpanna med antingen kokosolja eller inget fett alls. 
Krydda med salt, peppar och chili, lite kanel funkar också!
 
Blanda två hela ägg med ca 2dl äggvita och ca ½ dl mjölk. Ha i vitlökspulver om så önskar. Blanda i ca 200g keso.
 
Häll först upp svampmixen i en ugnsfast form och sedan strö över 150g feta ost. Häll sedan på äggblandningen och ställ in i ugnen ganska långt ner. Jag har varmlufts ugn så lät den stå inne i 25 minuter på 175 grader. 
 
Serverades med sallad :)
 
Jag föredrar att använda kalkonbacon för att jag gillar smaken bättre och det är ett magrare alternativ om man skulle föredra det. Annars går det likabra med vanlig bacon. Vill man kan man välja att bara ha i hela ägg också, men då jag vill åt proteinet framförallt och vi brukar ha äggvita på dunk hemma så tycker jag att det är smidigt att komplettera med. :)
Kommentera inlägget här: