Fitnessmixxen

Anything is possible!

Hej & Hå!

Kategori: Allmänt

Sommarlovet fortsätter..
Sitter här med gårdagens frisyr som ännu pryder mitt trötta huvud. Sitter lika bra som igår när den var nygjord, en sån där slarvigt uppsatt jag-är-sliten-och-orkar-inte-bry-mig-knut. Själva andledningen till att den sitter där är för att jag inte sovit så mycket i natt, och vi gick upp så fasligt tidigt att jag inte orkade göra om den. Nog om det.

Gårdagens eskapader var inte några vidare bravader av någon sort alls. Vi skjutsade in Peter och Marie till Skövde, åkte till Maxi, fick ett telefonsamtal från någon Peter som trodde vi kanske vart med om en olycka för det hade vart full utryckning med ambulanser och brandbilar strax efter vi lämnat av dem. Ja, denne okände Peter var så klart Crilles pappa, men min fattningsförmåga var minsann inte på topp och han tror säkert att jag är tokig.. Haha, men det är smällar man får ta när man inte har tid att sova på helgerna. Haha. Jag inhandlade ett nytt limegrönt linne, varför vet jag inte. Antog säkert att jag skulle behöva det... Sen passades Saga och Tilda, de där två vilddjuren från Borneo vars enda nöje för tillfället verkar vara att göra livet surt för varandra.. Nee, men ojojoj vad de tjivas och retas med varann, i härlig syskonkärleks yra! Sedan åkte vi hem till Crille och åt jordgubbar och glass med Annie som hon tog med från jobbet. Det var gott minsann !

Idag gick vi som sagt upp tidigt, eftersom hästar liksom människor också vill ha frukost emellanåt. Sen var det tvsoffan som kallade när vi kom hem efter morgonpromenaden. Nu har jag precis lagat Flygande Jacob, som blev överförväntan. Kan det vara så att jag kan laga mat må tro?

Mirax
Snart bär det av till stallet igen, ska rida bommar tillsammans med Annie och Silly.. Blir bra träning för min spinkiga lilla plutt, muskler att bygga upp igen vare ja ! Nåväl, får erkänna att han inte tappat så mkt som jag trodde, fast å andra sidan hade han lite att ta av som tur var.

Sanning.
Bara lite....

Over and Out !
Kommentera inlägget här: