Fitnessmixxen

Anything is possible!

Julafton

Kategori: Allmänt

Nu är klockan 00.59 och
julafton är härmed avklarad. Jag överlevde även detta år, och med god marginal skulle jag vilja säga.. Blev inget stall och rida imorse, det var tråkigt.. Jag skulle iväg och jobba så det fanns ingen tid. Jobbet var iaf trevligt. Inte mycket alls att göra. Hade 6 matgäster.. Det var jag, Peter, Carro och Erik som jobbade. Najs !

Efter jobbet körde världens snällaste Peter hem mig till min mormor och morfar ! Där blev det en Rom&Cola, och 2 klänningar beställda. OMG! Nu får det vara nog med sånt. Shoppa alltså. Förutom på rean kanske... Hahah.. Sedan blev det Kalles Jul som alltid !

Vi skulle haft en delad jul, vilket gjorde att jag verkligen, verkligen inte ville fira jul i år. Fast som tur var så blev det inte så. Tack ! Utan vid 4 satte sig alla vid det välbekanta köksbordet och åt den välbekanta, perfekt lagade julmaten, som varje år. Som det ska vara. Mirakel !

Efter maten blev det ananaspaj med romgrädde som sis gjort. Smarrigt ! Sen kolla TV och till sist fick mormor och morfar öppna sina paket. Mormor fick en parfym av mig, luktade jättegott så jag hoppas hon kommer trivas med den ! Morfar fick en mobiltelefon. En Doro. Han har aldrig haft en förut, men eftersom han cyklar till stallet ensam varje dag för att fixa och trixa med Mirax så tänkte jag att det var precis vad han behövde. Han blir ju inte yngre lix. Verkade som om det var en bra grej. Hoppas ! Han skulle ringa mig imorn... Haha

Sen åkte vi hem. Fortfarande vid detta laget var det en lugn jul. Inget missöde hade skett. Visst hade isen varit nära att spricka några gånger, men med varsamma steg så höll den.

Det byttes om, och Tilda, den äldsta hunden satte sig vid granen spänd av förväntan. Hon kunde knappt bärga sig. Saga var bara måttligt intresserad. Nåväl, julklapparna delades ut, av pappa som alltid, och vi öppnade dem som vi alltid gör. Går varvet runt, och öppnar ett paket i taget. Inget fel med det.

Fick bara bra grejer. Faktiskt. Är jättenöjd med precis allt ! TACK.

Efter att klapparna öppnats och inspekterats så begav jag mig till Crille. Isen brast lite lätt vid de sista stegen av isen. Dock gjorde det inget. Nu var jag säker. Eller hur man ska uttrycka det. Så hem till Crilles mamma där hans underbara släkt var. Lovely ! Öppnade lite paket där med, och bara njöt av tillvaron.

Sen när allt var avklarat och vi var trött fick vi skjuts hem av Påla till mig. Vi gick och lade oss med en gång, och startade ett avsnitt av Gossip Girl. Helt underbart !! Crille somnade dock, och nu sover han djupt. Vilket jag planerar att göra jag med.

Sanning.
Lika förvånad som glad så var det en bra jul. Xoxo (hahaha)

Over and Out !
Kommentera inlägget här: