Fitnessmixxen

Anything is possible!

En evighet.

Kategori: Allmänt

Det känns som en evighet nu,
sedan jag var en nervös liten etta redo att börja läsa till kock, tre år sen nu. Jag fann både mig själv och många vänner på vägen. Likaså förlorade jag en del. Jag må ångra några av de val jag gjort i mina dagar, vissa påminner sig allt oftare än andra, ändå står jag fast vid att utan dessa lärdomar och hårda läxor hade jag inte varit jag.

Det känns som en evighet nu som jag tog studenten med gråten i halsen och fjärilar i magen. Jag var på topp. Betygen jag strävat efter och stipendier. Klasskompisarna som inte kunde ha varit bättre. Det var otäckt att stå där sista dagen och veta att även om man alltid säger att man ska hålla kontakten, så blir det inte alltid så.

Sommaren kom, och gick. Oron över att hitta ett jobb växte. Tack och lov fick jag ett arbete, som sänkt från ovan. Kanske vakar Du och hör mina böner ibland trots allt. Fast jag tvivlar emellanåt.

Nu har jag arbetat på O´learys i två veckor, varav en veckas öppen restaurang. Det känns bra. Riktigt bra. Alla är så snälla och avslappnade. Jag trivs verkligen. Bara så rädd för att göra bort mig, vill visa att jag kan, även om jag är Lilla Jessica. Tummen upp för alla där ! Verkar som ett supergäng. Fast jag kan inte undgå att fundera över vad de döljer för hemligheter. Sånt som ingen vet. Ja, jag är nyfiknast i stan. Men är det inte så det är? Alla har saker de bär omkring på. Det vet jag iaf en som har.

Sanning.
Jag ångrar det som skedde mellan oss. Men inte det liv jag lever nu. Bara att du inte finns där.

Over and Out !
Kommentera inlägget här: